home
Over 390,000 song lyrics online now!
Artist Browse | Track Browse | Search | Random Lyric | Newest Lyrics | Newest Videos | TOP 100 SITES
A - B - C - D - E - F - G - H - I - J - K - L - N - M - O - P - Q - R - S - T - U - V - W - X - Y - Z
Find:

Viewing Lyrics for Word Play:

Artist:A Tribe Called Quest F/ Consequence
Album:Miscellaneous
Track:Word Play
 
Date Added:24/10/2007
Rating:not yet rated     
Views:614
 
Watch Video
 
Lyrics:Q-Tip:
One, two, what'cha wanna do
Three, four, cuz we're gonna give you more
Five, six, and we ain't the tricks
Seven, eight, and we got it straight
Nine, ten, cuz we make it blend
Eleven, twelve, never ever goin for self
Tribe Called Quest situation
Check it out

Q-Tip:
Power. People really get caught with this on different levels
Power controls your life
Money. The companion of the first. Some people tend to worship
And we know this ain't right.

Phife:
Attitude(attitude) is how I get my point across.
You can't call yourself an MC if you know that you're soft.
Agressive...is how the stage is approached. I burn MCs like toast
Cuz I'm the host with the most.

Consequence:
Illin(illin) is what you do when you're assin.
Whether it be you or all up in your past and...
Cashin...done turned your people corrupt
It's six o'clock, girl, you gotta get your weight up

Q-Tip:
Sex(sex). Either a man or a woman.
This agenda, but when lovers get down
Froggin. When niggaz try to play roles
But when they really need to put that shit background

Phife:
Miserable(miserable) is what your whole crew will be
If you're not original and you show no strategy
Heavenly...is how the track tends to flow
And if you don't know, tell em diggy said so

Q-Tip:
We livin this cuz it's deep in our bones
A Tribe Called Quest with this hip hop jones
So sit and analyze the lyrical spray
Cuz all it really is is word play(word play)(word)

Consequence:
Willie. That's what I kick to get this Millie on a lilly
Now, I'm packin dimes like Chilli
Stress(stress). That's what I always go through
Cuz it's survival of the fittest on the 192

Q-Tip:
Knowledge. When the mind accept facts
On this plane of livin, knowledge be the key, black
Understanding. Gettin a grip on what's revealed
When shit be real, can't give understanding back

Phife:
Analyze. That's what I do to MCs
That be talkin bout they this and that, money please
Ego. I'm on my own jock skill
Cuz if I don't say I'm the best, tell me who the hell will

Consequence:
Cheeba smoke y'all. That's what I use to get high
When I'm in a rut and I don't know why
Try. Yo try again my friend
Cuz you can't see this MC representin Linden

Q-Tip:
Freestyle(freestyle). A true MC trait
And when you do it ill, niggaz respect it as great
Yo, I gotta...(laughing)

Phife:
We livin this cuz it's deep in our bones
A Tribe Called Quest with the hip hop jones
So sit and analyze the lyrical spray
Cuz all it really is is word play(word play)
 
If don't show Lyrics for this song, can try search to MasterLyricsClick Here

 Add to del.icio.us    Digg this    Reddit


FIND MP3 for A Tribe Called Quest F/ Consequence - Word Play



More A Tribe Called Quest F/ Consequence Lyrics:

1.   Jam  view
2.   Word Play  view
3.   Mind Power  view
4.   Motivators  view


Taken from the album  by A Tribe Called Quest F/ Consequence
  1. Thumbnail 3:02

    a tribe called quest - word play (consequence remix)

    track of "beats, rhymes & life"(1996) remixed by 9th wonder(beat) & released on "a tribe called quence" in 2005.

    Views: 7

  2. Thumbnail 3:00

    A Tribe Called Quest - Word Play

    Q-Tip: One, two, what'cha wanna do Three, four, cuz we're gonna give you more Five, six, and we ain't the tricks Seven, eight, and we got it stra...

    Views: 4

  3. Thumbnail 3:00

    A Tribe Called Quest - Word Play Feat Consequence

    Beats, Rhymes and Life es el cuarto álbum del grupo de hip hop A Tribe Called Quest. Lanzado en 1996, después de tres años después de los Merodea...

    Views: 8

  4. Thumbnail 3:01

    A Tribe Called Quest - Word Play

    Artist: A Tribe Called Quest Title: Word Play Album: Beats, Rhymes & Life Release: 1996.

    Views: 3

  5. Thumbnail 2:43

    Consequence - The Jam (Remix)

    Consequence - The Jam (Remix) album: Consequence - A Tribe Called Quence: 1995 - 2004 (2005) prod: Grown Man Music.

    Views: 5

  6. Thumbnail 4:11

    Consequence - Mind Power (Remix)

    Consequence - Mind Power (Remix) album: Consequence - A Tribe Called Quence: 1995 - 2004 (2005) prod: The Odd Couple.

    Views: 2

  7. Thumbnail 3:36

    A Tribe Called Quest - Phony Rappers

    Beats, Rhymes and Life ©1996 Jive.

    Views: 4

  8. Thumbnail 2:55

    Consequence - Rock 'n' Roll (Jay Dee Mix)

    Album: A Tribe Called Quest - The Lost Demos (Unreleased) Label: The Ummah Recordings New York based emcee. Consequence is the cousin of Q-Tip an...

    Views: 1





home | Artist Browse | Track Browse | Search | Random Lyric | Newest Lyrics | Newest Videos | TOP 100 SITES | link partners